Irritatie over reclamebombardement SBS tijdens Home Alone
De leukste afsluiting van Kerstmis: kijken bij SBS naar Home Alone in New York. De kostelijke familiefilm met de ondeugende hoofdpersoon Kevin ging in veel gezinnen erin als koek. In plaats van Netflix ging Nederland er eens massaal voor zitten.
Maar het werd letterlijk een marathonzit van uren voor velen. Kinderen haalden waarschijnlijk niet eens het einde van de film. Want de kijkers werden gebombardeerd met reclamespots en bovendien moest er ook nog worden gewacht op Piets Weerbericht voordat de kinderfilm verder werd vertoond. Om vijf over 11 ging Home Alone pas verder…
Op Twitter werd er vol ongenoegen gereageerd. SBS kwam zelfs in de Twitter Top-20. In totaal keken er 759.000 Nederlanders naar de film.
Een greep uit de reacties:
,,SBS6 wat een irritante programmering zeg, kids kunnen nu Home Alone niet af kijken. Geen SBS meer voor ons.”
,,Vreselijk die reclames tussen Home Alone… Je kunt er ook mee overdrijven hoor SBS6″
,,SBS jullie moeten stoppen met hvnl middeenin de film. Zit met zoon van 7 Home Alone 2 te kijken. Meer reclame dan film gezien. Bah!”
,,Wat heb je vanavond gedaan? Reclame gekeken met tussendoor af en toe wat fragmenten uit Home Alone!”
Overigens is SBS een commercieel tv-station en leeft van reclame. De publieke omroep wordt voor een groot deel gefinancierd uit belastinginkomsten.