Tim Hofman roept op tot klagen antiabortusreclame
De reclames van de Week van het Leven doen veel stof opwaaien. Er zijn naar verluidt ruim 120 klachten over de antiabortusreclames bij de Stichting Reclame Code binnengekomen, en nu mengt BOOS-presentator Tim Hofman zich ook in de discussie.
De initiatiefnemers – de Stichting Platform Zorg voor Leven – van de Week van het Leven vragen aandacht voor de positie van ongeboren kinderen en betere hulp aan vrouwen die onbedoeld zwanger zijn. De Stichting Platform Zorg voor Leven betreft een samenwerkingsverband tussen verschillende pro-life organisaties en christelijke partijen. In het kader van de Week van het Leven worden op radio, tv en internet reclames uitgezonden die veel stof doen opwaaien. Er zijn naar verluidt ongeveer 120 klachten over de antiabortusreclames bij de Reclame Code Commissie binnengekomen. Die commissie behandelt klachten aan de hand van de reclamecode en stelt vast of de regels zijn overtreden.
Youtube-programma BOOS
Ook presentator en journalist Tim Hofman maakt zich druk om de reclames. Hij meldt via Twitter: ‘Die lui van de Week van het Leven geven geen reet om ongeboren leven -of vrouwenrechten- maar willen jun interpretatie van de bijbel doordrukken uit machtsoverwegingen. en anders ben je niet zo compassieloos. dat is wat anders. mag, maar wees daar gewoon eerlijk over dan.’ In zijn relaas geeft hij aan met de directeur van christelijke pro-life organisatie Schreeuw Om Leven, Arthur Alderliesten te hebben gesproken en dat dat gesprek alles wel zegt. Dat gesprek is binnenkort te zien in het YouTube-programma BOOS. Tim Hofman roept mensen op een klacht in te dienen tegen de antiabortusreclames, maar de vraag is of die klachten zin gaan hebben…
Geen nieuwe klachten
De Reclame Code Commissie geeft op de eigen website aan dat er al veel klachten over de campagne zijn binnengekomen, en dat een aantal nu in behandeling worden genomen. Ook stelt de commissie dat er op dit moment geen nieuwe klachten over dit onderwerp in behandeling worden genomen.