Nicolette van Dam belachelijk gemaakt: ‘Dagenlang plezier om een fles rosé’
Nicolette van Dam is flink bespot nadat ze dagenlang riep dat ze 'groot nieuws' bekend ging maken. Het ging uiteindelijk om een fles rosé die zij en haar man Bas Smit op de markt hebben gebracht. Ontzettend overdreven, vindt columniste Stéphanie Hoogenberk.

Advertentie
,,Wat een lancering!”, schreven Nicolette van Dam en haar man Bas Smit op Instagram. Ze deelden vervolgens allerlei filmpjes waarin de wijn met een hoop hysterie werd gepromoot. ,,Een start als deze hadden we nooit durven dromen! Alle records zijn gebroken, Bisous wordt echt zo goed ontvangen.”
Vele filmpjes
Stéphanie Hoogenberk heeft met grote verbazing naar de beelden gekeken. ,,Ik bekeek de vele filmpjes van het lanceringsfeest. Er was een zanger in een turnpakje ingehuurd om iedereen te laten dansen in Brasserie van Dam. Er werd een quiz aan vastgeplakt. Mensen moesten gaan staan als ze dachten dat Nicolette thuis de broek aan had. Zitten als ze dachten aan Bas. Iedereen ging staan. Iedereen schaterde het uit”, schrijft ze in haar NRC-column. ,,De volgende dag kregen we een compilatie van het feest: vrouwen in een matrozenpakje, verschillende volkszangers, de ouders en schoonouders van Nicolette, hapjes, drankjes, en veel geproost met glazen rosé.”
‘Niet normaal dit!’
Stéphanie kijkt al jaren ‘met verwondering’ naar het Instagramaccount van Bas en Nicolette. ,,Hoe ze van alles naar eigen zeggen ‘een feestje’ maken”’, vervolgt ze. ,,Soms vraag ik me af of ik ook zo’n persoon had kunnen worden als ik in een ander gezin was geboren. Of dat ik het nog zou kunnen worden als ik me hun terminologie eigen maak. Woorden als ‘lekker genieten’, ‘kanjers!, ‘waanzinnig, en ‘niet normaal dit!”’
Dagenlang plezier
Het is allemaal nog extremer dan over de top, stelt Stéphanie: ,,Als ik naar die beelden kijk van Nicolette en Bas dan denk ik: dagenlang plezier om een fles rosé. Zoiets had er voor mij misschien ook in kunnen zitten.”