Slechte reviews blijven binnenstromen: ‘Yvonne Coldeweijer verkoopt nog steeds slechte kwaliteit kleding’

Ondanks belofte verkoopt Yvonne nog steeds rotzooi
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Lola van Leeuwen

Yvonne Coldeweijer, bekend van haar spraakmakende juicekanaal en de webshop Meid in the City, lijkt het maar niet voor elkaar te krijgen om haar klanten tevreden te stellen. Al geruime tijd regent het slechte recensies over de kwaliteit van de kledingstukken die ze verkoopt. En ondanks haar belofte om verbeteringen door te voeren, blijft de kritiek niet uit.

Dat de kleding niet van topkwaliteit was, gaf Yvonne eerder zelf al toe. “De reden dat ik ben begonnen met het ontwikkelen van een eigen lijn, is omdat ik in het segment waar ik nu in inkoop en verkoop merk dat kwaliteit daar niet super hoog in het vaandel staat,” deelde ze eerder openlijk op Instagram. Toch lijkt haar kleding nog steeds geen verbetering door te maken.

Kritiek stroomt binnen

Op recensiesites halen klanten massaal uit naar de webshop. “Hele slechte kwaliteit. Een trui die ik pas een maand heb, heeft spontaan een gat aan de achterkant én een scheefgenaaid boord. Uiteindelijk is er geen oplossing gekomen, mijn geld is niet terugbetaald, en ik kan de trui weggooien. Dit is echt rommel,” aldus een gefrustreerde koper. Een ander meldt: “Een jas die ik amper gedragen heb, is na een paar weken al kapot. De reactie vanuit de webshop? Een onbeschofte mail waarin ze geen verantwoordelijkheid nemen. Begin er niet aan!”

Dubbele focus?

Coldeweijer kondigde een paar maanden geleden al aan haar juicekanaal achter zich te laten om zich volledig op haar kledingimperium te storten. “Wat ik gaaf vond is exposen. Welke mensen doen alsof ze een familieman zijn, maar gewoon echt vieze honden zijn,” zei ze destijds in haar podcast. “Ik heb dat uitgespeeld. (…) Ik ben bij de eindbaas gekomen en heb dat level verslagen.”

Maar waar Yvonne haar pijlen nu op mode richt, lijkt ze ook daar te struikelen. Klanten blijven teleurgesteld achter en het lijkt erop dat de kledinglijn die ze in ontwikkeling heeft, heel wat goed te maken heeft. Het is nu de vraag of Coldeweijer de negatieve spiraal weet te doorbreken. Een klant vat het krachtig samen: “Je kunt beter iets meer betalen. De kleding gaat dan ook langer mee.”

Tags

YVONNE COLDEWIJER

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck