Joost Klein stijgt naar derde plek bij bookmakers
De kans dat Joost Klein het Eurovisiesongfestival wint stijgt steeds meer. In minder dan een week is Joost met zijn lied Europapa gestegen naar de derde plek bij een van de wedkantoren.
Nu het Eurovisiesongfestival voor de deur staat draaien de wedkantoren overuren. Enkele voorbeelden van wedkantoren zijn Bet365, Betsson en Unibet. Bij deze wedkantoren bepalen de gokkers de markt, wat betekent dat hoe meer mensen hun geld inzetten op een Songfestival-inzending, hoe hoger het nummer bij de bookmaker komt te staan.
Derde plek
Bij Unibet is Joost Klein inmiddels gestegen naar plek nummer drie, wat betekent dat steeds meer mensen de potentie zien van het nummer Europapa. En dat is niet zo gek, want het nummer gaat als een speer. Op YouTube wordt het lied van Joost volop afgespeeld. In de eerste 24 uur dat het nummer te bekijken was, werd het lied al 2,2 miljoen keer gestreamd. Nu, een paar dagen later, staat het nummer zelfs op 6,6 miljoen streams.
De inzendingen van andere landen komen niet in de buurt van deze aantallen. Het meest beluisterde nummer van een ander deelnemend land heeft ‘slechts’ twee miljoen streams op YouTube.
Bookmakers
De bookmakers waren in eerste instantie niet onder de indruk van Joost Klein. Voorafgaand aan de bekendmaking van Europapa stond Joost op de 21e plek bij de buitenlandse wedkantoren, en op de dag van de onthulling zakte hij zelfs naar plek 23.