Dirk opnieuw grote winnaar van GfK Zomerrapport supermarkten
Dirk van den Broek behoudt zijn eerste plaats in het CPS GfK Zomerrapport bij de landelijke supermarktformules. De A-merkdiscounter doet dit vol overtuiging na de eerste plaats in het laatste winterrapport van GfK. Dirk wint op vier van de negen aspecten, waaronder het aspect kwaliteit.
Daarmee is Dirk de grote winnaar in het Zomerrapport van CPS GfK. ,,Een teamprestatie waar wij heel trots op zijn. Consumenten beoordelen Dirk vooral op lage prijzen en aanbiedingen het hoogst, maar ook op voorraad en kwaliteit scoren we heel goed. Dit is een opsteker die bevestigt dat we op de goede weg zijn”, aldus Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek.
Hoogste rapportcijfer voor Dirk
De Kerst- en Zomerrapporten zijn de meest prestigieuze onderzoeken naar de waardering van consumenten voor hun supermarkt.
Dirk krijgt met het rapportcijfer 7,71 het hoogste rapportcijfer van de landelijke ketens. Daarmee blijft de A-merkdiscounter Lidl en Plus voor. Dirk is een overtuigende winnaar. De formule krijgt op vier van de negen aspecten de nummer één. Niet alleen op de voordeelaspecten prijs en aanbiedingen, maar ook op de service-aspecten kwaliteit en voorraad. Bij de versafdelingen is Dirk nu nummer twee.
Dirk kwam herhaaldelijk uit onderzoeken van de Consumentenbond als goedkoopste supermarkt uit de bus.
Aangescherpte koers
Huizing zegt: ,,We plukken nog steeds de vruchten van de aangescherpte koers die we als supermarkt hebben ingezet. Bij Dirk kun je rekenen op de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Wat mij betreft een groot compliment voor alle Dirk-collega’s. Met name de collega’s op de winkelvloer die er elke dag voor zorgen dat onze klanten tevreden en met een glimlach onze winkels verlaten én ervoor zorgen dat ze weer terugkomen.”