Dirk helpt de klant en bevriest prijzen van 100 artikelen tot aan de jaarwisseling
Maar liefst 100 artikelen gaat supermarktketen Dirk van den Broek tot het eind van het jaar in prijs bevriezen. ,,We willen de boodschappen betaalbaar houden”, kondigt algemeen directeur Marcel Huizing van Dirk het besluit aan.
De opmerkelijke stap komt op het moment dat Nederland kampt met een torenhoge inflatie. De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de hoge energieprijzen. In juli stegen de prijzen in Nederland met 10,3% in vergelijking met dezelfde maand in 2021.
De prijzen in de supermarkt zijn de afgelopen maanden ook gestegen. Maar Dirk doet er alles aan om de prijsbewuste klant tegemoet te komen met vlijmscherpe aanbiedingen. Onlangs werd ook besloten om te stoppen met tv-reclame om de kosten te drukken. Ook volumekortingen werden geschrapt. Ook als je een artikel koopt krijg je al de korting.
Van een aantal dagelijkse boodschappen in verschillende categoriën (o.a. groente, fruit, pasta, wc-papier etc.) gaan de prijzen in 2022 niet meer omhoog. Voor veel mensen is dat een uitkomst.
,,De prijzen voor de dagelijkse boodschappen rijzen de pan uit en veel gezinnen worstelen daarbij ook nog met de torenhoge energieprijzen die op ze afkomen. Dat vraagt wat ons betreft om rigoureuze keuzes”, zegt algemeen directeur Marcel Huizing tegen NU.nl. ,,Daarom hebben we besloten zelf de broekriem aan te halen, zodat we boodschappen voor iedereen betaalbaar kunnen houden.”