Bas Smit houdt niet van kritiek: ‘Personeel schrijft zelf positieve Google reviews’
Het Amsterdamse Winterparadijs, het evenement van Bas Smit, was volgens hem een groot succes. Veel bezoekers blijken daar anders over te denken, maar wanneer zij een negatieve review op Google plaatsen zou deze direct weer verwijderd worden. En dat is nog niet alles: de positieve reviews zouden geschreven zijn door het personeel zélf.
Het Amsterdamse Winterparadijs moest een groot evenement worden voor jong en oud. Volgens Bas was het evenement geslaagd, maar de reviews op Google waren niet mals. Mensen klaagden over de prijs van het evenement, de drukte en ook de beveiliging liet te wensen over.
‘Afschuwelijke ervaring’
,,Afschuwelijke ervaring met de beveiliging, die overduidelijk niet weet hoe je situaties moet deëscaleren. In plaats van rustig blijven lopen ze te schreeuwen en bezoekers te duwen. Voelde mij totaal onveilig”, schreef iemand. En een ander: ,,Voor 130 euro aan tickets gekocht om vervolgens erachter te komen dat iemand van de groep niet binnen mag komen met een joggingbroek”. Zelfs kinderen die een joggingbroek droegen mochten niet naar binnen.
Verwijderd
Volgens juicekanaal Realityfbi zijn deze reviews inmiddels verwijderd. ,,Van de honderden (1, 2 sterren) reviews op 27 december, zijn er op dit moment nog maar 95 over, waarvan een aantal 5 sterren reviews onze aandacht trekken”, schrijft het kanaal op Instagram.
‘Personeel schrijft zelf reviews’
Wat is er met de hoge reviews aan de hand? Volgens Realityfbi worden deze geschreven door het personeel zélf. Het kanaal laat een aantal voorbeelden zien. ,,Super leuke activiteiten en veel te doen voor jong en oud. Echt top!”, zo schrijft iemand. Op LinkedIn is echter te zien dat ze bij 4PM Entertainment werkt, en toevallig werkt dat bedrijf voor het Amsterdamse Winterparadijs. Hetzelfde geldt voor een andere review. ,,Wat een mega event! Geweldige dag gehad”, schrijft een ander personeelslid.