Ali B. irritantste BN’er in reclame

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

HILVERSUM – Ali B. is de meest irritante Bekende Nederlander in een reclamespot. Dat blijkt uit de jaarlijkse verkiezing van de Loden Leeuw voor de irritantste reclame-uiting. De uitslag werd bekendgemaakt in het consumentenprogramma Radar van AVROTROS.

Ali B. was genomineerd voor de spot die hij voor Yarden heeft gemaakt. Paul Haenen (Pricewise) en Winston Gerschtanowitz (Robijn) waren de andere genomineerden.

De meest irritante reclame van dit jaar is de ‘Buik-billen-bonus’-spot van Albert Heijn. Dat vindt een nipte meerderheid van de mensen die hun stem uitbrachten voor de Loden Leeuw.

Albert Heijn vond dat aanval de beste verdediging is en liet in de aanloop naar de bekendmaking de personal trainer uit het spotje het publiek oproepen om toch vooral op hém te stemmen. “Ik ben een sportman, ik wil natuurlijk wel winnen”, zei hij bij het in ontvangst nemen van het beeldje.

Becam

De andere twee genomineerden waren de ‘Hij, zij en zij’-reclame van Becam en ‘Het 250 stappenplan van een bemoeizuchtige schoonvader’. In totaal 60.000 mensen brachten hun stem uit. Vorig jaar won een Tele2-reclame met ‘de ouderen van tegenwoordig’ als thema.

‘Stank hoeft niet te stinken’ van Geberit kreeg begin deze maand al de Loden Radioleeuw voor het meest ergerlijke radiospotje van het jaar.

 

BuzzE

 

 

Tags

ALI B

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck