Vraagtekens rondom nieuwste verovering Sylvie Meis
Er rijzen vraagtekens rondom de nieuwste verovering van Sylvie Meis. Kunstenaar Niclas Castello, die in werkelijkheid Norbert Zerbs heet, zou zich anders voordoen dan hij werkelijk is, zo stelt een Duits blad vast. Trapt Sylvie in een liefdesval die maar één doel heeft: reclame voor Niclas’ werk genereren?
Net als alle twaalf voorgaande keren, leek het er sterk op dat Sylvie nu toch echt de liefde van haar leven had gevonden. Niet lang na de breuk met de Nederlandse filmmaker Bart Willemsen vond ze geluk in de armen van kunstenaar Niclas Castello. Maar te bezien valt hoe lang het leven van deze liefde is beschoren. Weekblad Closer legde de handel en wandel van Niclas onder de loep en deed schokkende ontdekkingen.
Bedrieger
De dertiende ‘meneer Meis’ sinds de scheiding van Sylvie en Rafael van der Vaart verkondigt namelijk dat hij tot zijn klantenkring wereldartiesten zoals rapper Jay Z mag scharen. Maar schijn bedriegt, zo is in het blad te lezen.
,,Haar nieuwe is een bedrieger!’’, kopt Closer. Niclas zou de naam en bekendheid van Sylvie misbruiken voor eigen gewin. ,,We hebben in een deuk gelegen toen we van deze relatie hoorden’’, citeert het magazine een Hamburgse galeriehouder.
Verzonnen
Die zegt Niclas al te kennen sinds hun gezamenlijke tijd in Neuhaus am Rennweg, een klein stadje in Thüringen dat na de val van de Muur bij de Bondsrepubliek kwam. Hij vraagt zich af: ,,Iedereen kan beweren een kunstwerk aan Jay Z verkocht te hebben. Wie controleert dat?’’
Ook de periode dat hij volgens zijn eigen Wikipagina in New York zou hebben gewoond, zou verzonnen zijn. ,Norbert heeft daar bij mijn weten nooit gewoond’’, zegt de kunstbron. ,,Hij was altijd op alle party’s, waar hij immer het gezelschap van rijke en invloedrijke mensen zocht.” En de Hamburgse ondernemer is kritisch op de kunsten van Niclas. ,,Zou je hem zeggen dat doeken van Mickey Mouse met een roze hoedje nu helemaal de trend zijn, dan gaat hij die schilderen. Een eigen stijl heeft hij totaal niet.’’
Kwaadwillende
De handelaar beseft dat sociale media een belangrijke bron voor naamsbekendheid te vergroten is. ,,Je moet heden ten dage overal te zien zijn. Op televisie, op Instagram, alleen zo word je bekend.’’ Hierop stelt De Telegraaf vandaag op haar pagina Privé: ,,Met kunst heeft het allemaal niets te maken, met marketing des te meer. En een kwaadwillende zou dus kunnen denken dat Sylvies beroemde naam door haar nieuwe man wordt misbruikt om zelf bekender te worden.”