Uitzending Lubach over A-merken 430.000 keer bekeken

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

De uitzending van Lubach over de dure boodschappen in de Nederlandse supermarkten is binnen twee dagen meer dan 430.000 keer op YouTube bekeken. Het is daarmee het eerste item van het programma van Arjen Lubach sinds de overstap naar RTL dat op YouTube binnen deze termijn deze kijkcijfers haalt.

In de speciale uitzending van afgelopen donderdag betoogden Lubach en zijn team dat A-merkfabrikanten “keihard misbruik maken” van de Nederlandse consument. Volgens het programma hebben grote fabrikanten veel macht en rekenen zij hogere prijzen aan Nederlandse supermarkten dan aan Duitse. Ook gebruiken ze volgens het programma trucs zodat Nederlandse supermarkten hun producten niet uit goedkopere landen kunnen halen.

Diverse A-merkfabrikanten stelden vrijdag, na de uitzending van Lubach, aan het ANP dat Nederlandse supermarkten veel promoties en aanbiedingen hebben, waardoor consumenten aan de kassa ongeveer evenveel betalen voor boodschappen als in omringende landen. Volgens de A-merken stellen supermarkten de prijzen en hun promotiebeleid vast.

RTL deelt geen concrete kijkcijfers van streamingdienst Videoland, waar het programma van Lubach ook terug te zien is.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.