Squid Game leidt tot extra interesse in Koreaanse taal en cultuur

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het succes van de Netflixserie Squid Game, waarvan twee weken terug seizoen 2 werd gelanceerd, leidt tot veel extra interesse in de Koreaanse taal en cultuur. Dat heeft hoogleraar en Koreadeskundige Remco Breuker dinsdag bevestigd na berichtgeving van De Telegraaf. De krant meldt dat de vraag naar Koreaans leren op taalplatform Preply na de release van de nieuwe serie opvallend is toegenomen.

“Zuid-Koreaanse popcultuur is een deel van de mainstream geworden”, meldt Breuker. “Dat proces was al een hele tijd aan de gang. Maar het megasucces van Squid Game heeft dat wel heel duidelijk gemaakt.” In de Netflixserie krijgen arme mensen de kans om dodelijke spelletjes te spelen en hiermee, als ze die overleven, veel geld te verdienen. Het tweede seizoen van Squid Game werd op 26 december online gezet. Volgens Netflix is het de best bekeken serielancering in de geschiedenis van de streamer.

Hoogleraar Breuker heeft de reeks zelf ook al gekeken. “Ik had er niet heel veel verwacht, hoe volg je zo’n succes op”, zegt hij. “Maar hij was de moeite waard.” Netflix zorgde eerder ook voor een flinke toename in de interesse in Franse taallessen, met de hitserie Emily in Paris.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck