Radar maakt winnaars Loden Leeuw bekend
HILVERSUM – Wie gaat het worden? André Hazes junior, Gerard Joling of René Froger. Alle drie zijn dit jaar genomineerd voor de Loden Leeuw, de prijs voor de meest irritante Bekende Nederlander in een reclame. Consumentenprogramma Radar maakt maandagavond behalve de winnaar in deze categorie, ook de meest irritante reclamespot van het afgelopen jaar bekend.
De genomineerde spots zijn van verzekeraar ASR (voor Sticks en Roos over omgaan met geld), financieringsmaatschappij Becam en telecombedrijf KPN (Ontdek de mogelijkheden met KPN). De drie zingende BN’ers acteren in commercials van Essent, Lidl en Eyelove. Vooral de brillenreclame met Froger leidde afgelopen jaar tot veel ergernis en haatberichten op sociale media.
De Loden Leeuw is een publieksprijs. Op de website van Radar konden mensen hun stem uitbrengen. De prijzen worden sinds 2002 toegekend. Eerder werden onder anderen Ali B (2017), Jan Smit (2016) en Adelheid Roosen (2015) verkozen tot de meest irritante BN’er.
Radar wordt uitgezonden op NPO 1 vanaf 20.30 uur.
BuzzE