Primeur: Nieuwe ‘irritante’ brilreclame René Froger ‘Zet hem op hè’
Na het succes van de Multifocááááále Bril ging vannacht de nieuwe reclamespot van zanger René Froger in première. Froger, die inmiddels al de Loden Leeuw kreeg (de Oscar voor de meest irritante reclame van vorig jaar) is terug met een nieuwe poging om ook dit jaar de prijs te bemachtigen…
In de nieuwe commercial van het brillenmerk doet een jongeman rijexamen, maar hij blijkt nogal slechte ogen te hebben. Na een noodstop (Froger steekt de straat over) komt er een ingreep van de instructeur (,,Wel opletten”). Na een tweede noodstop grijpt de instructeur in en verschijnt Froger bij het zijraam en zegt: ‘Zet Hem Op Hè…’
Later zoekt de rijexamenkandidaat in de winkel een bril uit, terwijl de lesauto op de stoep staat. ,,En ben je geslaagd?”, vraagt Froger aan hem. ,,Voor mijn bril wel…”
De campagne van vorig jaar kreeg veel aandacht, ook negatief. Ondertussen steeg de naamsbekendheid van het merk enorm met als ‘bekroning’ van consumentenprogramma Radar de Loden Leeuw.
Ook Gerard Joling en André Hazes scoorden hoog met hun commercials. Datzelfde geldt steevast voor de gebroeders Tim en Tom Coronel, actief voor een verzekeraar.
Bekijk de video HIER