Ondanks aftrap Martien Meiland: Dansmarathon enorme flop
Het groots aangekondigde programma De Dansmarathon ging donderdagavond van start. Maar ondanks de aftrap door kijkcijferkoning Martien Meiland keken er niet meer dan 265.000 mensen naar.
Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek. Na de aftrap liepen de kijkcijfers in de loop van de avond terug. Rond middernacht keken er nog maar 128.000 mensen.
Tijdens de tv-show gaan koppels de dansvloer op voor het goede doel en voor een geldprijs. Het duo dat in vijftig uur tijd de minste rust heeft genomen, wint een bedrag van 100.000 euro. Op SBS6 is de komende dagen alleen maar de dansmarathon te zien. De strijd tussen honderd koppels wordt alleen onderbroken voor vaste programma’s Shownieuws en Hart van Nederland.
‘Wat een domper’
Het programma werd wekenlang groots aangekondigd en het leek erop dat het een kijkcijferhit zou worden. ,,Of het een beetje leeft? Ja heel erg!”, beweerde Wendy van Dijk nog bij Shownieuws. Maar in werkelijkheid kijkt niemand naar het programma.
Op Twitter kan De Dansmarathon ook op een hoop kritiek rekenen. ,,Ik verwachtte dus 50 uur lang muziek en dans… Heb nu al drie kwartier gelul en reclame gezien wat een domper”, twittert een kijker. En een ander: ,,Waarom ziet dit eruit als een verplicht personeelsfeest waar niemand zin in had?”
Waarom ziet dit eruit als een verplicht personeelsfeest waar niemand zin in had? #dansmarathon
— Victor Hopman (vic23) (@victorhopman) October 14, 2021
Ik heb de hele nacht naar de #dansmarathon gekeken. Zo’n leuk programma. pic.twitter.com/jXKCgSwgu4
— Peter (@Wielerinfo) October 15, 2021
Ik heb medelijden met het social media-team van de #dansmarathon die tussen alle tweets de positieve berichten moeten vinden om op tv te tonen. pic.twitter.com/70XGCMxTqF
— Stefan – ❤ I Got No Back Up Plan, Its Only You ❤ (@StefanTetelepta) October 14, 2021
Ik verwachtte dus 50 uur lang muziek en dans.. heb nu al 3 kwartier gelul en reclame gezien wat een domper.. nou dan eerst maar #gtst kijken.. doei ♀️#dansmarathon
— jo (@jokiecroky) October 14, 2021
BuzzE