Nieuwe radiozender JOE begint, maar nog zonder eigen diskjockeys

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

Met JOE heeft Nederland er vanaf middernacht een radiostation bij. Dat werd donderdag bekendgemaakt tijdens de DPG Radio Experience in Amsterdam. Eigenaar DPG Media kocht het kavel, waar voorheen Radio 10 te horen was, onlangs bij de veiling van de FM-frequenties. Zendermanager Iwan Reuvekamp moest daardoor binnen twee maanden een zender opzetten.

De laatste bureaus worden nog geïnstalleerd op de nog lege redactie als het ANP, enkele dagen voor JOE live gaat, een kijkje neemt bij de zender. In twee gloednieuwe radiostudio’s in het Amsterdamse pand waar ook de DPG-kranten worden gedrukt, moet het vanaf vrijdag gebeuren: muziek uit de jaren 70, 80 en 90, bestemd voor “de frisse veertiger”. Voorlopig aan elkaar gepraat door onder anderen Mattie Valk en Kimberley Dekker van zusterzender Qmusic.

“De Q-dj’s starten JOE op”, vertelt Reuvekamp. “Maar goed om te weten: zij combineren het met hun werk bij Qmusic en maken bij JOE dus geen personalityshows. Ze zullen vooral de muziek aan elkaar praten. Pas later hopen we diskjockeys aan te trekken die bij ons radio gaan maken.”

Dezelfde weg

Hoelang het duurt voor JOE een eigen programmering heeft kan Reuvekamp, die voorheen bij 3FM, Qmusic en de audiotak van DPG Media werkte, niet zeggen. “We gaan opbouwen en dat is constant in beweging. Ik ben in 2010 bij Qmusic gaan werken met nieuw talent. We zeiden: je moet geen wonderen verwachten op de korte termijn, want ‘we’re in for the long run’. We gaan ervan uit dat we met JOE dezelfde weg gaan bewandelen.”

Het is, in tegenstelling tot Qmusic toentertijd, nu wel het idee om bekende namen uit de radiowereld aan te trekken. “Dat heeft ermee te maken dat JOE, in vergelijking met Qmusic, de volwassen broer is. Dus we willen graag dat daar dj’s komen te zitten herkend en erkend worden door mensen die we willen bereiken.” Reuvekamp “praat met heel veel mensen”, maar kan nu nog geen namen noemen van potentiële JOE-jocks.

Frisse veertiger

Het station richt zich op de “frisse veertiger”. “Vroeger had je mensen die als ze ouder werden ook een beetje afhaakten bij innovatie. Frisse veertigers zijn mensen die wel al voldoende kilometers hebben gemaakt in het leven, maar ook nog geïnteresseerd zijn in de nieuwste gadgets en de laatste apps”, zegt Reuvekamp. “Ze vinden het leuk om met de muziek van toen herinneringen op te halen, maar leven wel in het heden. Dus dat gaan wij ook doen. Tijdloze en herkenbare muziek van toen, maar met beide benen in het hier-en-nu.”

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.