Mercurs voor Voetbal International, Harper’s Bazaar en Miljuschka
De Mercurs, de belangrijkste tijdschriftprijzen van Nederland, zijn voor de 25e keer uitgereikt. Voor het eerst in de geschiedenis van de Mercurs zijn in de categorie Magazine Mediamerk van het Jaar drie Mercurs toegekend, in de categorie goud, zilver en brons. Voetbal International heeft goud gewonnen, Harper’s Bazaar zilver en Miljuschka Magazine brons. De uitreiking vond dinsdagavond plaats in Amsterdam.
Andere winnaars zijn Maartje Bregman van Happy Times Magazine (Mercur BeLOFte van het Jaar), het tijdschrift FLOW (Mercur Redactieteam van het Jaar) en het blad Happy Times Magazine (Mercur Innovatie van het Jaar). De Mercur Partnership van het Jaar is voor een samenwerking van het blad LINDA. met HEMA.
Een jury met journalist Derk Sauer als voorzitter beoordeelde de categorieën Magazine Mediamerk, BeLOFte en Redactieteam. De overige prijzen werden gekozen door een jury met Maiko Valentijn als voorzitter.
De uitreiking van de Mercurs is een initiatief van de Magazine Media Associatie (MMA). Een jaar geleden werden de tijdschriftprijzen niet uitgereikt. In 2022 won het tijdschrift Margriet de Mercur voor beste tijdschrift.
BuzzE