Mattel profiteert op Amerikaanse beurs van bioscoopsucces Barbie

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp

Advertentie

Van onze redactie

Barbie-fabrikant Mattel behoorde maandag tot de stijgers op Wall Street, de Amerikaanse effectenbeurs. Het bedrijf profiteerde van het goede openingsweekend van de nieuwe Barbie-film in de Verenigde Staten. Samen met die van de bioscopen in Canada bracht de ticketverkoop 155 miljoen dollar op. Het aandeel steeg kort na de opening van de beurzen in New York met een kleine 2 procent.

Ook in Nederland is de film populair: in de eerste vier dagen na de release was hij in ons land al door 250.000 mensen bekeken. De komedie met actrice Margot Robbie in de titelrol draait nu in Nederland in 161 bioscoopzalen. In de film van regisseur Greta Gerwig ontdekt de wereldberoemde pop dat er naast haar barbiewereld een échte wereld bestaat waar mannen en vrouwen nog lang niet gelijk zijn.

Naast Mattel zelf spelen ook andere bedrijven slim in op de film over de bekende pop. Zo kwam kledingbedrijf Zara met een grote Barbie-collectie en bracht schoenenverkoper Crocs een speciale Barbie-editie van zijn schoeisel op de markt. De bedrijven maakten afspraken met Mattel om de Barbie-producten te mogen verkopen.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck

Deze site gebruikt trackingtechnologieën. Je kunt ervoor kiezen om deze technologieën te accepteren of te weigeren.