Komen Monique en André in aanmerking voor Loden Leeuw?
André Hazes en Monique Westenberg vertellen in een reclamespotje van Solar Technologies dat ze hebben gekozen voor zonnepanelen. De twee zouden zomaar in aanmerking kunnen komen voor de Loden Leeuw, stelt juicekanaal Realityfbi.
,,Ik ben André en dit is Monique. En ook wij hebben gekozen voor Solar Technologies”, begint André het reclamespotje. ,,Ja want eigenlijk moeten we ook wel gaan denken aan duurzaamheid. Half Nederland heeft al zonnepanelen, dus wij nu ook”, valt Monique hem bij.
Reclamespotje
,,En wat heel relaxt was, ik belde die gasten op: ik zeg jongens we lopen achter in de buurt, ze kijken ons raar aan we hebben nog geen zonnepanelen. Ik belde ze en ze kwamen meteen”, vervolgt André. Inmiddels ligt het hele dak vol met zonnepanelen. ,,Het is echt super chill.”
En terwijl de honden van Monique op de achtergrond aan het blaffen zijn, gaat het reclamespotje verder. ,,Wat ook lekker is: je kan achteraf betalen”, zegt de zanger. ,,En 20 jaar garantie”, aldus Monique. ,,Net als bij jou”, grapt André. Juicekanaal Realityfbi vermoedt dat André en Monique zomaar in aanmerking kunnen komen voor de Loden Leeuw. ,,Als dat geen Loden Leeuw nominatie wordt voor André en Monique dan eten wij onze pet op”, schrijft het kanaal op Instagram.
Loden Leeuw
De Loden Leeuw is een Nederlandse televisieprijs voor de irritantste reclamespot. De prijs wordt sinds 2002 door het televisieprogramma Radar van AVROTROS uitgereikt. Sinds 2004 wordt er ook een prijs uitgereikt voor de meest irritante BN’er in een reclamespotje en sinds 2021 ook een prijs voor de meest irritante influencer. Vorig jaar wonnen oud-voetballers Wim Kieft, Sjaak Swart, Wesley Sneijder en Andy van der Meijde een Loden Leeuw. De vier wonnen de irritantste BN’er in een reclame-prijs voor hun rol in de reclame voor onlinecasino BetCity.