Hotelgasten ergerden zich aan overlast bruiloft Astrid Joosten
Astrid Joosten en Rob Peters moesten twee jaar wachten tot hun grote dag eindelijk plaats kon vinden. Steeds moest het koppel de bruiloft uitstellen vanwege corona, maar vorige maand was het eindelijk zo ver. Astrid en Rob genoten met volle teugen, tot grote ergernis van andere gasten van de locatie.
De trouwjurk hing al bijna twee jaar in de kast en eind mei mocht Astrid die dan eindelijk tevoorschijn halen. Het huwelijk vond plaats in Hotel Sofitel Legend The Grand in Amsterdam, waar naast de bruiloftsgasten ook nog andere gasten verbleven.
Andere gasten hadden niets te zeggen
Astrid en Rob genoten met volle teugen van de dag, maar andere gasten die in het hotel verbleven, zouden de dag als minder prettig hebben ervaren. Mara Grimm, culinair recensent van Het Parool, zat op dat moment aan een tafeltje in de tuin, niet wetende dat Astrid en Rob elkaar op die dag het ja-woord zouden geven.
In haar recensie in Het Parool omschreef Mara hoe de dag verliep. Alles stond in het teken van de bruiloft: de andere gasten hadden niets te zeggen. Op enkele meters van hun tafeltje werden de trouwfoto’s geschoten en de bediening maakte absoluut geen haast om gerechten te serveren.
Wanneer de bediening wel bij een tafel kwam, was dat om te vragen of de parasol ingeklapt kon worden omdat die in de weg stond. Mara en de andere gasten zaten daardoor vol in de zon.
In de felle zon
,,In de felle zon informeren we of dit de hele middag gaat duren. De gasten gaan zo de andere kant op, is het antwoord. De andere kan blijkt een paar meter verder”, schrijft Mara in de krant. ,,Net als we ons gesprek willen voortzetten, worden we tot stilte gemaand vanwege de speech voor het bruidspaar.”
De tijd kroop voorbij. ,,Over de inhoud van die speech laat ik me verder niet uit, maar ik kan u vertellen dat hij net zo tergend lang duurde als het wachten op de gerechten.”
De recensie werd ook gelezen door Astrid zelf, maar liet weten daar niet op te reageren omdat het om een restaurantrecensie gaat. Wel bood de manager excuses aan vanwege de overlast en werd er aangeboden om een andere keer terug te komen, maar dat waren de hotelgasten niet van plan.