Grote kritiek op lifestylemerk van Meghan Markle
Er is grote kritiek ontstaan op het lifestylemerk van Meghan Markle. Na het lanceren van het merk, wordt Meghan op social media een ‘fraudefeminist’ genoemd…
Meghan is voor het eerst in lange tijd weer terug op Instagram. De vrouw van prins Harry kondigde onlangs aan dat ze een eigen lifestylemerk is begonnen: American Riviera Orchard. Meghan gaat tafelkleden, jam, spreads en kookboeken verkopen.
Lifestylemerk
,,Bij Meghan, de hertogin van Sussex, opgericht in 2024”, luidde het op het account. ,,Het is de bedoeling dat het merk samenvalt met de lancering van een nieuwe kookshow op Netflix”, vertelde een bron aan Daily Mail. ,,Meghan zal zelf haar producten gaan maken en verkopen.”
Kritiek
Maar nog geen twee weken later is er al kritiek. Op social media wordt Meghan zelfs een ‘fraudefeminist’ genoemd. ,,Meghan is zich er maar al te goed van bewust dat ze nooit iedereen tevreden zal kunnen stellen. Kritiek hoort erbij, maar tegenwoordig is het grootste deel negatief. De suggestie dat ze een soort fraudefeminist is, trekt ze zich enorm aan”, zegt een insider in gesprek met Heat Magazine. ,,Ze is ervan overtuigd dat ze niet nep is. Ze heeft haar uiterste best gedaan om iets authentieks te creëren.”
‘Verwoestend’
Ondanks de kritiek probeert Meghan er alles aan te doen om het merk succesvol te maken. Ook omdat ze het zich niet kán veroorloven dat het mislukt, weet een andere bron. ,,Ze zet hier miljoenen op in en heeft alle mogelijke connecties gebruikt die ze maar kon bedenken. Als het niet lukt, zal het verwoestend zijn”, onthult de bron aan Closer Magazine. ,,Niet alleen vanwege al het geld en de tijd die ze erin hebben gestoken; hun hele merk en reputatie staan hier op het spel. Het is geen wonder dat ze hier wakker van ligt. Ze zegt dat ze dit niet kan laten mislukken. Het is belangrijk voor de status van haar en Harry in de VS.”