Gouden Loeki weer prooi voor spotje Staatsloterij
Voor de vierde keer in vijf jaar tijd heeft de Staatsloterij de Gouden Loeki voor beste reclamespot gewonnen. De prijs is voor de oudejaarscommercial, gemaakt door reclamebureau TBWANeboko, werd donderdag onthuld tijdens een ceremonie in Amsterdam.
In het bewuste spotje maken een vader en zoon de reis van hun leven. Om dit mogelijk te maken doet de zoon alsof hij de loterij gewonnen heeft, om zijn tegensputterende vader te overtuigen. De zoon heeft echter nog niet gewonnen, maar kiest ervoor zijn geluk niet af te laten hangen van een grote geldprijs.
De laatste jaren had de Staatsloterij ook al succes met de spotjes waarin hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katertje Frummel (2020) de hoofdrol speelden. Vorig jaar moest de loterij genoegen nemen met een tweede plaats voor de commercial met koekoeksklok Fritsie.
Even Apeldoorn bellen
De Zilveren Loeki ging dit jaar naar het ‘Even Apeldoorn bellen’-spotje Container van Centraal Beheer, gemaakt door DDB Unlimited. De Bronzen Loeki werd uitgereikt aan KPN en Dentsu Creative Amsterdam voor de commercial Glasvezel waarin een kat een feestje viert op de klanken van U Can’t Touch This van MC Hammer.
De prijzen voor de beste reclames worden sinds 1995 uitgereikt. Onder eerdere winnaars zijn klassiekers als Rolo met Olifant (1996), Bommetje van Melkunie (1997), Goeiemoggel van KPN (2007) en Pietertje van Calvé Pindakaas (2010).
BuzzE