Familie De Mol (John, Linda, Johnny) extreem succesvol
John de Mol heeft met zijn Talpa het groene licht gekregen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor de volledige overname van SBS.
Daarmee bewijst de familie De Mol opnieuw extreem succesvol te zijn. Zus Linda bouwt stap voor stap aan haar eigen media-imperium en is een voorbeeld voor miljoenen Nederlandse en Duitse vrouwen. Op tv, in haar eigen blad Linda en bij het maken van de films Gooise Vrouwen voelt ze bijzonder goed aan wat er leeft onder haar doelgroep.
Hetzelfde geldt ook voor Johnny de Mol, de zoon van De Mol sr. en zangeres Willeke Alberti. Ook al datgene wat junior aanpakt, (van talentenjacht tot documentaires) verandert in goud. En waar er misschien nog wel eens soms wat twijfel is over de De Mol sr en zijn zus is Johnny de Mol zeer authentiek en menselijk op tv.
De toestemming van de toezichthouder om SBS volledig in te lijven komt op het moment dat De Mol sr. ook de volledige meerderheid wil in Telegraaf Media Groep. Dat laatste wordt hem belet door het Belgische Mediahuis en grootaandeelhouder Van Puijenbroek, die met De Mol geen zaken wil doen. De Mol heeft bijna 30% van de TMG-aandelen, maar komt door de blokkade geen klap verder. Mogelijk zelfs dat hij zijn aandelen gaat aanbieden in ruil voor een belang in puzzelbedrijf Keesing of de TMG-aandelen in Talpa Radio. Anders volgt een lange weg van ruzies over commissarisposities en het te voeren beleid. De Mol heeft bewezen dat hij het heel lang kan volhouden.
SBS is echter nu helemaal rond. Het bedrijf van mediamagnaat John de Mol rondde de deal met de huidige meerderheidsaandeelhouder Sanoma in april al af. Talpa betaalt maar liefst €237 miljoen voor twee derde van de aandelen.