EO-platform DIT wint mediaprijs Prix Italia

Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Van onze redactie

Het journalistieke platform DIT van de EO heeft de Prix Italia gewonnen in de categorie Digital Factual. Dat heeft de omroep zelf dinsdag in een persbericht gedeeld.

“Chi non risica non rosica – Italiaans voor wie niet waagt, wie niet wint! DIT heeft in Turijn een prestigieuze internationale prijs gewonnen voor een gewaagd idee”, aldus adjunct-hoofdredacteur journalistiek van de EO, Jan-Pieter Kos. “Anderhalf jaar geleden zijn we een schier onmogelijke uitdaging aangegaan om een platform te bouwen waar het gesprek tussen verschillende perspectieven de basis is. Alle bezoekers zijn welkom, niet alleen links, rechts of rechtdoorzee – maar iedereen. Met deze Prix Italia hopen we dat onze missie om mensen elkaar te laten ontmoeten – hoe verschillend ze ook zijn – nog dichterbij komt.”

Het platform is vorig jaar door de EO opgericht en bestaat uit verhalen en content uit de verschillende journalistieke titels van de omroep. Zo wordt radio- en tv-content vertaald naar online en wordt er ook unieke content voor dit platform gemaakt, gericht op de doelgroep. De Prix Italia werd in Turijn ontvangen, waar EO-projectleider Jacob de Vries het platform en idee presenteerde. De jury van de prijs van de Italiaanse omroep Rai sprak waardering uit over de “slimme manieren waarop mensen worden samengebracht” op het platform.

 

BuzzE

 

 

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck