DIT verliest Maxime aan de boycot
Maxime Meiland heeft veel last van de Meiland-boycot die veroorzaakt is door de uitspraken van haar moeder Erica. Naast de kritiek die de familie over zich heen krijgt, stopt het ene na het andere bedrijf de samenwerking. Maxime, die vaak Instagram posts maakte in opdracht voor bedrijven, mist hierdoor een groot deel van haar inkomen…
Excuses niet genoeg?
Maxime heeft onlangs haar excuses aangeboden, maar het lijkt niet genoeg. Na haar excuses volgde er nóg een bedrijf dat de samenwerking met haar stopte. Het was fotoboekenbedrijf Albelli die liet weten geen nieuwe samenwerkingen meer aan te gaan vanwege de anti-islamuitspraken van haar moeder Erica.
Ook onder anderen Hallmark, Nivea, Milka, Maxi-Cosi en Hello Fresh willen niet meer met de familie geassocieerd worden. Maar hoeveel verliest Maxime eigenlijk aan de boycot?
4500 euro per post
Maxime haalde een groot deel van haar inkomen uit gesponsorde posts op Instagram. Een groot voorbeeld hiervan is Hello Fresh, die we bij andere BN’ers ook vaak voorbij zien komen. Maxime laat dan in een video zien hoe ze een recept van Hello Fresh klaarmaakt, en vervolgens geeft ze een kortingscode om mensen over de streep te trekken om het ook te proberen.
Wanneer je als influencer meer van dit soort samenwerkingen hebt, kun je flink wat geld binnenharken. Mostad, een internationaal platform voor influencer marketing, beweert dat een influencer met 41.000 volgers gemiddeld omgerekend tussen de 450 en 900 euro verdient. Een influencer met 500.000 volgers kan zelfs 4500 euro per post verdienen.
Talpa stopt samenwerking niet
Maxime, die 573.000 volgers heeft op Instagram, zal dus een hoop geld mislopen sinds de boycot. Omdat ze deals had met verschillende bedrijven en dus ook meerdere posts in de week kon plaatsen, verdiende ze binnen no-time een enorm bedrag.
Maar gelukkig voor Maxime verliest ze door de boycot niet haar volledige inkomen. Talpa heeft laten weten in ieder geval wel door te gaan met de tv-programma’s rond de tv-familie.