Consumentenbond: Dirk de goedkoopste

Dirk WEER de goedkoopste super van Nederland
Deel op Facebook Deel op Twitter Deel op WhatsApp
Piet Hein

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Dirk de goedkoopste supermarkt is als het gaat om de basisboodschappen van huismerken. Dat meldt de bond in haar nieuwe nummer. Het is de derde keer in korte tijd dat Dirk bij onafhankelijk onderzoek als goedkoopste uit de bus komt.

Naar aanleiding van de torenhoge inflatie heeft de bond onderzocht of het voor consumenten loont om A-merken te laten staan en de toevlucht te zoeken in budgetmerken. De uitkomsten zijn spectaculair. Een consument is gemiddeld de helft goedkoper uit vanaf het moment dat het A-merken laat staan.

Wie het allergoedkoopst uit wil zijn moet volgens de bond gaan winkelen bij Dirk.  De prijzen liggen bij Dirk 11% onder het gemiddelde. Het onderzoek wijst ook uit dat met 26% boven het gemiddelde het duurst. Opvallend vindt de Consumentenbond ook dat zogenaamde budgetsupers Lidl en Aldi slechts gemiddeld scoren als het gaat om de laagst geprijsde producten. Aldi zit zelfs op hetzelfde niveau als Albert Heijn (1% onder het gemiddelde).

Directeur Dirk, Marcel Huizing is zeer ingenomen met de resultaten van het onderzoek: ‘Het bewijst dat het loont om dingen anders te doen dan anderen. Sommigen verklaarden ons voor gek dat we stopten met TV-reclames, onze prijzen vastzetten of verlaagden in tijden van inflatie en ook nog stopten met meerstuks aanbiedingen. Met een gemiddelde prijsafstand van maar liefst 11 procent bewijzen we dat je vele euro’s bespaart als je boodschappen doet bij Dirk. Kortom: Onze klanten kunnen rekenen op Dirk!’

Basisproducten

Tijdens het onderzoek vergeleek de Consumentenbond de prijs van ruim honderd basisproducten bij de veertien grootste supermarktketens van Nederland. Daarbij werd de prijs van A-merken vergeleken met het goedkoopste vergelijkbare product van de huis- of budgetmerken in de winkel. De gemiddelde besparing ligt tussen de 48 en 53 procent. .

Maar bij de verschillende producten kan de besparing nog veel groter zijn. Bij was- en schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten, koffie en frisdrank is de besparing vaak meer dan 70%. Zo betalen consumenten bij supermarkt Dirk voor een fles ‘Iedere dag’ shampoo (500 ml), van budgetmerk Derlon €0,99. De veel kleinere fles shampoo van Andrelon (300 ml) kost bij Dirk €3,59. Omgerekend een verschil van 85%.

Eerder dit jaar riep de Consumentenbond Dirk al uit tot goedkoopste met A-merken. En het tv-programma Kassa vulde zijn boodschappenmandje met zesentwintig alledaagse producten het voordeligst bij Dirk.

Tags

CONSUMENTENBONDDIRK VAN DEN BROEK

Lees verder

Mis geen enkele winactie!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Facebook Twitter

DenD Partners

  • Dirk
  • Brookland
  • LAM jouw museum
  • Dirck