Barbie promoot nep-artikelen op Instagram
Als we haar Instagramaccount moeten geloven krijgt Samantha de Jong regelmatig spullen van bedrijven. Zo heeft ze onlangs nog een Rolex gekregen én mag ze aan een van haar volgers gympen van Louis Vuitton weggeven. Maar wie beter kijkt ziet dat de producten niet echt zijn.
Nep
De eerste reden waarom volgers bedachtzaam moeten zijn is het feit dat Samantha een partij in haar post noemt die geen Instagrampagina heeft, maar ook geen website. Merkhuis2, zoals het volgens Barbie heet, is zelfs helemaal niet online te vinden.
Daarnaast klopt het logo van de schoenen van Louis Vuitton niet. Bij het echte logo wijst de punt van de L richting de neus van de schoen, maar op de schoenen van Barbie wijst de L de andere kant op. Duidelijk nep dus. Ook bij de Rolex zijn er verschillen te zien. Op het doosje van Barbie staat de merknaam gedrukt. De R krult omhoog, maar dat hoort helemaal niet. Daarnaast ziet het kroontje, dat op de wijzerplaat van het horlogestaat, er anders uit dan het origineel.
Het is dus goed te zien dat de producten niet echt zijn, maar toch krijgt Barbie nog ruim 1500 likes op het bericht waarin ze de schoenen weggeeft en reageren er honderden mensen. Zij merken ook dat zij Merkenhuis2 niet kunnen volgen, omdat de ’tag’ het niet doet. Maar besluiten toch mee te doen met de loting.
https://www.instagram.com/p/B1E0tx1o9Xa/
https://www.instagram.com/p/B1GOXMzoS3G/